onsdag 16. juli 2014

Om bakgrunnsbildet til bloggen

Jeg valgte å bruke sjø som bakgrunnsbildet til bloggen. Det er ikke helt tilfeldig. Jeg blir rolig av å se på sjøen, høre bølgeskvulpene og kjenne saltlukten. Å stå slik og se utover som jeg gjorde i Lofoten (bildet er fra Unstad) gav meg en indre ro. Jeg kunne stått slik lenge hadde det ikke vært for den litt sure vinden :)  Bruker også sjøen som et bilde for den uroen jeg til tider kjenner. Om det er bråttsjø, høye bølger eller svake dønninger.

Elaine Aron nevner også i boken sin at vann kan virke beroligende. Enten man tar seg et glass med vann, eller spaserer langs en strand. Naturen i seg selv er beroligende, så for en høysensitiv (og for andre også selvsagt) er det å komme seg ut i naturen viktig. Det gir små viktige avbrekk fra alt stress. Dette er jo ikke noe revolusjonerende i det hele tatt. Mennesker har jo til alle tider søkt seg til naturen for å finne ro. Men at hun trakk frem vannet spesielt syntes jeg var litt artig siden det er det som har vært mitt "element".


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar