onsdag 6. mai 2015

Livet kan være bra!

Jeg har jo tidligere snakket om denne veien frem mot å bli frisk. Den går ikke rett frem, men er svingete og humpete, og av og til befinner man seg på en blindvei og må snu. Når folk da spør hvordan man har det, er det veldig lett å svare at man har det greit nok, sånn passe osv. Det er som om man ikke tør si at man har det bra i frykt for at folk da vil tro man er helt frisk! For dagene kan jo svinge fortsatt - er man bra en dag, er det ikke sikkert neste dag er like bra... 

Samtidig er det viktig å fokusere på de gode dagene og verne om de. Ta de frem som gode minner på dager som ikke er fullt så gode, og si til seg selv: gode dager vil komme. Etterhvert blir det flere og flere av de gode dagene.... og færre av de mindre gode. 

Det som hjelper meg videre er god dialog, noen faste regler og utfordringer. Det kan være utfordringer både privat og i arbeidsliv. Det siste har iallefall vært positivt for meg. Folk har stolt på meg og jeg har følt at jeg har hatt ting å bevise, og jeg har mestret det og innfridd! En herlig følelse! 


Sol, litt varme og Maiakos - denne dagen var en veldig god dag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar