torsdag 30. april 2015

Allergi

Vår etter vår skjer det samme. Jeg får en voldsom trøtthet, Ofte vondt i hodet,det svir i øynene, har masse slim i halsen og er småtett i nesen. Man skulle jo tro jeg hadde pollenallergi, men nei. Jeg er testet for det meste, bjørk, burot, gress... Har ikke noe utslag, men like fullt er jeg plaget. Heldigvis er det ikke i alvorlig grad, men nok til at det er plagsomt.

Husker også for en del år siden, en episode fra da jeg var på vei fra bussen og til der jeg jobbet. Det var et lite stykke å gå. Jeg begynte å svi så voldsomt i øynene og det rant hele veien. Det tok sin tid før det gav seg, så ut som jeg hadde grått! Og det begynte igjen da jeg gikk til bussen. Det må jo ha vært et allergisk anfall? Husker også at jeg hadde problemer med å sitte ute og lese til eksamen på hytten. Der er vi jo omringet av bjørk og gress...

I det siste har jeg lurt på om det har noe sammenheng med at jeg er HSP. Vi er ekstra utsatt for allergier har jeg lest. Nå har ikke jeg jo ikke allergi, men kan det likevel være at jeg blir plaget pga at jeg er ekstra vâr? Jeg vet ikke, er bare noen tanker jeg har gjort meg i det siste. Jeg er jo så vâr overfor lapper i klær, og jeg kan føle smerte/ubehag av de forunderligste ting. Jeg har prøvd å søke litt på nettet for å se om noen har skrevet om det, men finner ingenting. I gruppen for høysensitive på facebook, leste jeg derimot om en som opplevde det samme som meg. Så kanskje er vi flere?

Eller så viser testene de bruker feil. Kom over en artikkel om det: http://www.nrk.no/livsstil/--allergitester-tar-svaert-ofte-feil-1.8016985. Det er jo ganske ille da, der går man til lege for å få hjelp og så kan resultatene være så misvisende. Ikke så rart at man mister tiltroen til legene etterhvert...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar