torsdag 21. mai 2015

Mine første dager på Haugland rehabilitering

Etter en to timers båttur, ca 1 time med buss, samt en liten tur med taxi, kom jeg endelig frem til Haugland igår. Et ord kan vel beskrive dagen; overveldende! Masse nye mennesker, nye omgivelser og masse info å forholde seg til. Tok litt tid før rommet var klart, og jeg kjente jeg var segneferdig da jeg endelig kom på rommet. Bor helt fint. Rommet er i en tremannshytte. Her er det bad som vi må dele, men to toalett. I tillegg kjøkken og oppholdsrom.

Vi har alle faste plasser i spisesalen. Den største utfordringen for meg er definitivt å sitte med vilt fremmede og spise. Det å forholde seg til alle og finne på noe å prate om; jeg synes det er vanskelig. Kjente jeg fikk en nedtur og slet med vanskelige tanker. Orker jeg dette? Holder jeg ut? Ville jo vært et forferdelig nederlag om jeg ikke hadde klart dette. Etter middag tok jeg meg derfor en tur rundt på området. Det gjorde godt. Idag har jeg en mye bedre dag :-) Det TAR tid å komme inn i denne nye hverdagen, og jeg er ikke alene om å føle det slik. Litt godt å få det bekreftet.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar