søndag 31. mai 2015

Veien videre

Innimellom treningsøkter og måltider, blir det også litt rom for refleksjon. Tanker om veien videre, hva som skal til for å fortsette på denne "reisen" jeg har startet på her. For den skal ikke ta slutt den onsdagen jeg drar herifra. Det er da den virkelig begynner. 

Her er alt lagt til rette for oss. Den dagen vi drar, blir vi selv ansvarlige for å legge ting til rette. Vi må på en måte lage en bindende kontrakt med oss selv. Vi vil jo ikke bryte en kontrakt vi har inngått med andre, og det gjelder det samme her. Det er her utfordringen ligger. Men jeg er innstilt på å klare det. 

Jeg har fått en oppgave av kontaktpersonen min; skal notere ned 10 punkter med hva jeg opplever er bra med trening. 

1. Man får mestringsfølelse
2. Kommer i balanse fysisk og psykisk
3. Får bedre kondisjon
4. Får mer energi og dermed mer opplagt
5. Føler velvære
6. God samvittighet
7. Bedre søvn
8. Går ned i vekt
9. Får motivasjon til å trene mer
10. Føler meg friskere

Trening trenger ikke være kjedelig. Det gjelder å variere, finne en form som passer DEG. Lage en plan som man følger. Går man tur, prøv å bruke sansene. Lytt til lydene i naturen. Kjenn på roen det gir. Trening er mer enn å svette og slite, selv om det også må til. Går man f.eks i skogen trener man balanse. 


På morgenturen til "Steinen" idag så jeg dette vakre synet. Ante ikke at dette var der en gang før en fortalte meg det. De andre dagene har jeg vært mer opptatt av å slite meg oppover enn å nyte den vakre naturen. Det ligger litt gjemt bak trærne, så hørte egentlig bare lyden fra stien. Vakkert syn!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar