lørdag 13. juni 2015

Koppen


Da jeg kom til Haugland, fikk jeg en turkopp. Det er noe alle pasienter får. På det første møtet vi hadde ble det snakket en del om koppen og dens misjon. Hun som ledet møtet viste oss en tilsvarende kopp, men denne hadde hull så innholdet silte ut. 

Dette er et god bilde som kan overføres på oss mennesker. Hva er det som får vårt "innhold" til å renne ut? Innhold i dette tilfelle vil si energi. Hva eller hvem tapper OSS for energi og krefter? 

Det gjelder å få tettet hullene slik at vi kan begynne å fylle koppen igjen. 

På Haugland fikk jeg fylt min kopp med flotte opplevelser, gode minner, nye venner, positiv energi og ikke minst; mestring. Nå gjelder det å finne ting i hverdagen som jeg kan fylle koppen min med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar