søndag 7. juni 2015

Livet er hva dine tanker gjør det til



Mye sant i de ordene. Fokuserer man bare på alt det negative hele tiden, blir livet deretter. Det kan jo høres så enkelt ut, og gudene skal vite at jeg VET det ikke er så lett. Men - ting blir ikke bedre av å tenke negativt! 

Vi har alle noe å slite med. Det vi ikke kan gjøre noe med blir ikke bedre om vi sukker og klager aldri så høyt. En smertefull kropp blir ikke mindre smertefull om vi klager aldri så mye. Den kan derimot blir verre ved at vi spenner oss og hele tiden fokuserer på smertene. En vond nakke blir ikke mindre vond av å bekymre seg for alt. 

I mine uker på Haugland har jeg hatt mye vondt. Det kommer jo av at jeg i all for lang tid har vært for passiv. Mangel på energi og en vond kropp har gjort at jeg ikke har maktet. Men - det blir en ond sirkel. Jo mere passiv, jo dårligere blir en. 

Her inne har jeg gått mye. Svetten har silt og jeg har slitt, men for en mestringsfølelse! Og energinivået har gradvis økt. Føler jeg orker mere. Da lever jeg fint med en kropp som er sliten. Det går jo over og på sikt vil jeg få en gevinst i en bedre og mer veltrent kropp. Komme i mer balanse rett og slett. 

Folk her inne har også vært flinke til å oppmuntre. Trodde ikke selv jeg kunne klare å komme meg ut på tur før frokost, men med en som oppmuntret og utfordret, så klarte jeg det også. 

Nå har jeg bare to hele dager igjen. Kjenner det gjør litt vondt. Hadde aldri trodd jeg skulle trives så godt her inne. Det føles så trygt og godt, og jeg har blitt kjent med så mange utrolig greie folk. Kommer savne de alle! Blir rart å skulle komme hjem igjen. Håper ikke overgangen blir for stor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar